Nog maar twee weken! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Josephine Jansen - WaarBenJij.nu Nog maar twee weken! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Josephine Jansen - WaarBenJij.nu

Nog maar twee weken!

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg Josephine

28 Oktober 2013 | Nederland, 's-Gravenhage

Hallo allemaal!

Over twee weken is het zo ver: ik vertrek naar Suriname, Paramaribo!!
Op dinsdag 12 november vlieg ik er heen en zal 10 weken later op woensdag 22 januari van het nieuwe jaar weer de voetjes op Nederlandse grond zetten.

Ik zal samen met Kirsten en Annemarie (2 ergotherapiestudenten) onderzoek gaan doen. In Suriname zijn 4 grote ziekenhuis en 1 revalidatiecentrum. Het onderzoek wat wij gaan uitvoeren is gericht op patiënten die ten gevolge van een beroerte behandeling nodig hebben en dus na hun ontslag vanuit het ziekenhuis door zouden moeten stromen naar het revalidatiecentrum. Echter stroomt slechts 10% van de patiënten door. De vraag van onze opdrachtgever is dus: hoe komt het dat de doorstroom zo laag is? En wat kan er worden gedaan om de opkomst te verhogen?
In Nederland hebben we al literatuuronderzoek gedaan. In Suriname zullen we verder onderzoek doen over de stand van zaken daar.

Maaaaar denk maar niet dat ik het bij onderzoeken houd! Ik ga proberen zo veel mogelijk tripjes te maken naar het binnenland. Maar liefst 80% van Suriname bestaat uit oerwoud. Het oerwoud maakt deel uit van het grootste tropische regenwoud op aarde en heet 'Amazoneregenwoud' (grootste deel ligt alleen wel in het aangrenzend land Brazilië).
In heel Suriname wonen ongeveer 500.000 mensen. Dat zijn er net zo veel als in Den Haag! En dan te bedenken dat Nederland meer dan 4 keer in Suriname past.
Ik ga natuurlijk doodsbang zijn voor de reusachtige spinnen. En helaas zijn Annemarie en Kirsten ook helden op sokken als het om spinnen gaat, dus dat gaat wat worden.
Maar het weerhoud mij er niet van om flinke tochten te maken op mijn nieuwe bergschoenen en eens flink het gemis aan al mijn lieve vrienden, vriendinnen, familie en allerliefste Wessel weg te stappen.

Omdat veel mensen graag op de hoogte gehouden willen worden, houd ik deze blog bij. Dan kan iedereen volgen wat ik meemaak.
Ik zal zo vaak mogelijk een update geven, maar ik kan niet beloven dat het internet daar het toe laat en als ik weken bezig ben met onderzoeken en interviews afnemen zal ik jullie ook niet lastig vallen met de statistieken.
Maar jullie horen zeker van mij!

Geloof mij maar, ik ga genieten!
Heel veel liefs en misschien zie ik jullie nog voor vertrek!

Josephine

  • 29 Oktober 2013 - 07:05

    Claudia Van Der Burgt:

    Hoi Josephine, nog maar 2 weken wat spannend zeg! Wij zijn erg benieuwd hoe het zal zijn. En wat voor leerzame en leuks je allemaal gaat meemaken! Súper hoor zo'n blog, hopen zo met jou mee te kunnen genieten. Veel plezier en groetjes vanuit bergen op zoom...Claudia, Kees, demi en Sem.

  • 29 Oktober 2013 - 19:35

    Jolein:

    Lieve Josephine!

    Wat leuk dat ik je op deze manier kan volgens!
    Het klinkt allemaal zo super gaaf!
    Ik ben heel benieuwd naar je trip in
    Suriname! Geniet ervan en heeeeel
    Veel plezier!!!

    Dikke kus

  • 30 Oktober 2013 - 14:16

    Mamma:

    Wat ben je toch een schat! Geweldig, dank je wel dat je van plan bent deze blog bij te houden. Goeie reis, veel plezier en succes.

    kus - knuffel - kus

  • 30 Oktober 2013 - 17:28

    Nicolette Van Der Meulen:

    Fijn dat we je zo wat intensiever kunnen volgen. Ik ga je uiteraard op de voet volgen meis! Alvast ontzettend veel plezier en succes gewenst!
    Dikke kusknuf

  • 30 Oktober 2013 - 19:07

    Gerda Bosman:

    Lieve Josephine,

    Heel leuk om met je mee te kunnen reizen en te horen wat je daar allemaal zal beleven.
    Heel veel succes met alles wat je onderneemt, goede vlucht en kom weer in goede gezondheid terug.

    Een hele dikke familieknuffel van Han en mij.

  • 30 Oktober 2013 - 20:56

    Papa:

    Lieve schat,
    ontzettend leuk plan deze blog! Fijn dat je aan je FaceBook-loze paps en mams denkt! Ik ben heel benieuwd naar je verslagjes. Geniet met volle teugen, Joosje!
    En gelukkig dat ik je nog een paar keer zie voor je gaat. Ik ben er nog niet klaar voor om nu al afscheid van je te nemen :-)
    Kus

  • 01 November 2013 - 18:16

    Marian:

    Hey Joosje,

    gaaf, dat zal een reuze ervaring worden! Gaaf, ik ga je volgen, Suriname lijkt me echt fantastisch!!!
    Liefs Marian

  • 04 November 2013 - 11:30

    Jamie:

    Ha Josephine!

    Gaaf zeg, het komt steeds dichter bij! Ik hoor natuurlijk op zaterdags vaak wat van je moeder over wat je allemaal doet maar nu kan ik lezen en kijken (er komen vast foto's op te staan....?) Super veel plezier daar en natuurlijk ook veel succes met de studie want aanpoten wordt het vast al zal het warme weer en de sfeer daar het vast een stuk verlichten waardoor het gewoon een keigave ervaring gaat worden!!!!

    Heel veel plezier!

    Liefs, ook van mn moeder, Jamie

  • 05 November 2013 - 15:19

    Gisella:

    OOOOOOOOOOO nog maar 1 week!

    Ik ben zelden zo jaloers geweest, maar ik vind t super tof dat je gaat snoes! ik ga je natuurlijk veelste erg missen maar desalniettemin wens ik je heel veel plezier! Dat je maar veel op straat mag dansen!

    Kussen!

  • 06 November 2013 - 21:32

    Lia:

    Lieve Josephine,

    Interessante onderzoeksklus.....hard werken, maar in dit land is "genieten" ook heel belangrijk.
    Ga dat lekker doen meid, en vertel ons er alles van!
    Dikke "smokken oet Grunnen".

  • 09 November 2013 - 13:31

    Madelon:

    Lieve Josephine,
    Dit weekend nog met je geliefde en dan op pad voor een verre, interessante en spannende reis! Super leuk dat je dit gaat doen. Alvast een hele goede reis en hele fijne tijd in Suriname toegewenst!
    Dikke kus, Wim & Madelon, Christiaan en Aischa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josephine

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 7215

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 22 Januari 2014

Minor in Suriname!

10 Juli 2013 - 21 Augustus 2013

Reis langs de kust van Zuid-Afrika

05 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

Vakantie Indonesië

16 Januari 2009 - 18 April 2009

Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: